Već smo uveliko "ušli" u mjesec
travanj, a samim time i u proljeće. Neki bi, sa radošću dodali – napokon!
Složili bi se sa njima, no ovoga
puta nam je želja pogledati, što će se sve to raditi u našem Blatu ove godine,
jer upravo je vrijeme početka – građevinske sezone ..
Iznijeti ćemo i plan – „malih akcija“. O
velikim akcijama znmo samo to, kako uskoro kreće i treći (III.) završni dio
rekonstrukcije naše Karlovačke ceste.
No, možda je sada trenutak za
osvrnuti se na do sada urađene djelove rekonstrukcije naše Karlovačke ceste.
Naime, kako i sami svakodnevno svjedočimo, oba rekonstruirana dijela su urađena
izuzetno - ne kvalitetno. Dok u prvom
dijelu već imamo zakrpe (što će se uskoro dogoditi i u drugom dijelu!)
rekonstrukcija nije zadovoljila ni minimalne potrene, nas mještana Blata.
U prvom dijelu rekonstrukcije, „dobili“ smo više „jezera“ na samom kolniku,
nego što ih je bili prije same rekonstrukcije. Na žalost, hodati po Karlovačkoj
cesti u vrijeme kiše, a ostati suh, prava je lutrije. Tužno je gledati naše
sumještane (djedove , bake, djecu ....), kako se ugibaju automobilima (trčeći
ili zastajkivajući) ne bili izbjegli neminovno „tuširanje“ od glave do pete.
Nije prošla ni godina dana, a već zakrpa! |
Kojim nogostupom hodati , lijevim ili desnim, a izbjeći da te vozilo ne zalije!? |
Povišeni "šaht" ne služi ničemu ! Može li tužnije!? |
Na kraju izvedene rekonstrukcije,
uspjeli smo vidjeti ( a danas svakodnevno doživljavamo) kako se ne trebaju
raditi slivnici – za odvod oborinskih voda sa kolnika. Prava je sramota, kako
ni nakon toliko desetljeća ( od kako
postoji asfalt i tehnologija izgradnje ulica, trgova, autoputeva...) naši
izvođači radova nikako ne uspjevaju uraditi kvalitetno svoj posao, koji se od
njih očekuje, za koji su – ne našom voljom ili izborom i plaćeni. Naime, kao po
pravili uvijek se biraju jedne te iste tvrtke. Također , kao po pravili na naše
reklamacije – nitko ne reagira, niti ne snosi bilo kakvu odgovornost. Znamo mi
(u redakciji) jako dobro, kako su se svi sudionici oko ovih i sličnih radova
ili radnji dobrano zaštitili zakonom, kroz ovih dvadesetak godina – stoga i ne
sumnjamo kako sve ovo nije rađeno po zakonu , no da li je sve to urađeno ljudski
?
II. dio rekonstrukcije, da nije žalosno bilo bi smiješno. |
Prije svega, izgrađen je i još se
gradi nogostup, koji gotovo ničim ne zadovoljava potreba nas mještana. Izgrađen
je nakako za „ u nazada“. Svojom širinom (minimalo dozvoljenom / 120 cm) možda
bi zadovoljio u neka prošla vremena, ali danas, kada naša Blato broji oko 3
tisuće stanovnika. Sami svjedočimo, kako se i kultura življenja promjenila u
ovih zadnjih dvadesetak godina ( svi to znaju osim naših graditelja). Tu prvenstveno
mislimo na gradsku okoštalu, preglomaznu birokraciju, arhitekte, i same
izvođače radova na terenu...).
Naši sumještani se pokušavaja na sve načine zaštiti od buke poklopaca na šahtovima. |
Zašto u našem Blatu "šklencaju" svi šahtovi? O kojoj se kvaliteti radi,koga to brine u gradskom uredu i tko je odgovoran za ovkvo nedgovorno ponašanje? |
Naime, bilo bi smiješno da nije
žalosno, ali na novoprojektiranom nogostupu (21. stoljeća) ni uz najveću pažnju i trud, ne mogu se mimoići
dvije majke sa dječjim kolicima, ukoliko jedna ne zastane i ne pomakne se na „zelenu
površinu“. O invalidskim sa kolicima, biciklistima (biciklističkoj stazi) u
ovom slučaju je bezpredmetno i govoriti. Sasvim smo sigurni, kako su i
Rimljani u (1. stoljeću) bolje i
kvalitetnije gradili i riješavali ovakvu problematiku.
Mnogi će primjetiti i zaskočiti
ovo promišljanje , baš kao i Gradski ured tvrdnjom kako postoji – dva nogostupa.
No, na to pitamo - a čemu dva nogostupa? Čemu dva kada ni jedan ne zadovoljava
osnovne potrebe. Naime, zar će majke sa
dječjim kolicima, pri susretu prelaziti na onaj „drugi „ i kako ? Ili će možda kod nas u Blatu biti prva na
svijetu – regulacija vožnje dječjih kolica po nogostupu – što nas ne bi čudilo
(samo neka se „dela“!) tako da će majke znati kojom će „stranom“ odnosno kojim
nogostupom voziti svoju djecu. Isto tako će biti riješen promet invalida sa kolicima,
ali i biciklista. Sve ćemo ih –zgurati – u ostalom zar za to i nije uloga
nogostupa. Siguran i kvalitetan promet !
Kada svemu ovome dodamo, naša umirovljenike na putu do dućana, te roditelje
vrtičke djece i školsku djecu, zaista možemo odahnuti i reći kako je
rekonstrukcija naše Karlovačke ulice, što se tiče nogostupa doista ispunila sva
svoja očekivanja.
Još uvijek se ne možemo oteti
dojmu, kako je i sam projekt rekonstrukcija ( I, II, III...) naše Karlovačke ceste uređen, stručno,kreativno,
sa izraženm dozom štedljivosti.... U
ostalom to možemo i doživjeti na samom „terenu“. Naime, kod kućnog broja 32,
jednostavno završava „sjeverni“ nogostup, da bi se nastavionekih 200tinja metara dalje. Koji
je razlog ?
Štednja.
???? |
Naime, na upit kada će se
nastaviti izrada ovog dijela nogostupa, dobili smo neslužbeni odgovor, kako će
se uraditi – kada se tu izgrade objekti (kuće , stambene zgrade ili slično).
Eto, još jednog nonsensa, naše birokracije – da li se nogostup gradi , zbog (ljudi
) mještana ili zbog objekata ?
Kako smo već spomenuli (kod I. dijela
rekonstrukcije, naše Karlovačke ceste) između mnogobrojnih ostaloih
nedostataka, svi ćemo se složiti kako je odvodnja oborinskih voda sa samog
kolnika zaista prevršila skaku mjeru.
U II. dijelu rekonstrukcije naše
Karlovačke ceste, također se uz mnogobrojne ostale nedostatke izdvaja „valovitost“
odnosno neravnina kolnika, tako da se dužom vožnjom ( koja je na sreću samo tom
dužinom rekonstrukcije) može dobiti „morska bolest“.
Na sve to , kako i samo
svijedočimo žalilo se naše Vijeće Mjesnog odbora u pisanoj formi, još jesenas! No
na žalost , do sada nismo dobili nikakvu obavijeat u vezi ove žalbe, na
kvalitetu uređanih radova. Jedino što se dogodilo u proteklom vremenu od završtaka radova pa do
danas je – zakrpa – kod naše stare škole.
*Jamstveni rok za radove iznosi 2. godine! Čeka li netko da taj rok prođe, pa da bude po onom starom, toliko već poznatom u našoj Hrvatskoj. Ugrizao, vuk magare!
No to nas ne iznenađuje. Naime,
samodopadnost, indolentnost, neogdovornost i sl. obilježja su sadašnje okoštale
gradske birokracije, koja je kako smo već istaknuli kroz ovih dvadesteka godina
stvorila pravne okvire, u kojim sve što ona čini – čini pravno opravdano i
ispravno – ne obazirući se na stvarne potreba života naših sumještana.
Ilustracija radi, navodimo
primjer – kako smo zamolili ravnateljicu gđu. Renatu Knez za interviju o našem dječjem vrtiću Zvončići. Ravnateljica
gđa. Renata Knez je prihvatila naš poziv, no za javni istup joj je potrebna „dozvola
„ od strane Gradskog ureda. Naravno, sve bi to bilo u redu, no zar se „dozvola“
mora čekati mjesecima ? Ovdje ističemo, kako smo sa gđom. Renatom Knez,
kontaktirali 18. ožujka. 2015. godine.
Toliko o našoj birokraciji, koja
se očito „izgubila“ i živi u nekom „svom“ svijetu, zaboravivši da joj je izvorna
i osnovna svrha – služiti nama, jer ju za to upravi i mi plaćama!
Evo, sada donosimo - Plan malih akcija - za naše Blato , u godini 2015.
Plan malih komunalnih akcija Gradske četvrti Novi Zagreb -
zapad za 2015. sadrži planirane akcije što se odnose na gradnju, uređivanje i
održavanje manjih objekata komunalne infrastrukture i drugih manjih javnih
objekata kojima se poboljšava komunalni standard građana.
1.
VODOOPSKRBA
1.1. NOVE
AKCIJE U 2015.
5.
|
Zagreb, Brezovička cesta 58-58C
|
Blato
|
izrada projektne dokumentacije za
110 m cjevovoda
|
27.500,00
|
6.
|
Zagreb, Karlovačka cesta 80-82
|
Blato
|
izrada projektne dokumentacije za
120 m cjevovoda
|
23.000,00
|
1.2. AKCIJE
U 2015. PRENESENE IZ 2014.
14.
|
Zagreb, Karlovačka cesta 65D-65G
|
Blato
|
izrada projektne dokumentacije za
110 m cjevovoda
|
4.500,00
|
15.
|
Zagreb, Ščukančeva ulica 22-24
|
Blato
|
izrada projektne dokumentacije za
150 m cjevovoda
|
6.000,00
|
2. ODVODNJA
2.1. AKCIJE
U 2015. PRENESENE IZ 2014.
3.
|
Zagreb, Karlovačka cesta 65D- 65G
|
Blato
|
izrada projektne dokumentacije za
110 m kanala
|
300,00
|
4.
|
Zagreb, Kupinečka ulica 49C- 49E
|
Blato
|
izrada projektne dokumentacije za
50 m kanala
|
300,00
|
5.
|
Zagreb, Karlovačka cesta, od
kanala do "Tifona"
|
Blato
|
izrada projektne dokumentacije za
450 m kanala
|
300,00
|
6.
|
Zagreb, Ulica Kate Mlinarić 2-8
|
Blato
|
izrada projektne dokumentacije za
280 m kanala
|
300,00
|
3.
JAVNOPROMETNE POVRŠINE I OBJEKTI
3.1. NOVE
AKCIJE U 2015.
REDNI
BROJ
|
LOKACIJA
- OBJEKT
|
MJESNI
ODBOR
|
OPIS
RADOVA / USLUGE / OPREME
|
PLANIRANI
IZNOS
|
1.
|
Zagreb, Ulica Mladena Fiolića 1, kod spomenika južnom
stranom
|
Blato
|
izrada projektne dokumentacije za 40 m nogostupa
|
3.500,00
|
14.
|
Zagreb, Karlovačka cesta 65B
|
Blato
|
uređivanje kolnika
|
81.900,00
|
15.
|
Zagreb, Ulica Mladena Fiolića
22-24
|
Blato
|
uređivanje kolnika
|
51.300,00
|
16.
|
Zagreb, Ulica Mladena Fiolića
43-57 B
|
Blato
|
uređivanje kolnika
|
267.800,00
|
5. JAVNA
RASVJETA
5.2. AKCIJE U
2015. PRENESENE IZ 2014.
REDNI BROJ
|
LOKACIJA - OBJEKT
|
MJESNI ODBOR
|
OPIS RADOVA / USLUGE / OPREME
|
PLANIRANI IZNOS
|
1.
|
Zagreb, Ščukančeva ulica 22-24
|
Blato
|
izrada projektne dokumentacije za
gradnju ulične rasvjete
|
6.780,00
|
2.
|
Zagreb, Rastočka ulica, od kbr. 8G
do križanja s Kupinečkom ulicom
|
Blato
|
izrada projektne dokumentacije za
gradnju ulične rasvjete
|
11.865,00
|
6. PROSTORI
MJESNE SAMOUPRAVE
6.2. AKCIJE
U 2015. PRENESENE IZ 2014.
REDNI BROJ
|
LOKACIJA - OBJEKT
|
MJESNI ODBOR
|
OPIS RADOVA / USLUGE / OPREME
|
PLANIRANI IZNOS
|
1.
|
Zagreb, Karlovačka cesta 195 B
|
Blato
|
projektiranje centralnog grijanja
|
3.250,00
|
UKUPNO
|
3.250,00
|