ponedjeljak, 13. travnja 2015.

Plan "malih akcija" 2015. godine za naše Blato

Već smo uveliko "ušli" u mjesec travanj, a samim time i u proljeće. Neki bi, sa radošću  dodali – napokon!

Složili bi se sa njima, no ovoga puta nam je želja pogledati, što će se sve to raditi u našem Blatu ove godine, jer upravo je vrijeme početka – građevinske sezone ..

 Iznijeti ćemo i plan – „malih akcija“. O velikim akcijama znmo samo to, kako uskoro kreće i treći (III.) završni dio rekonstrukcije naše Karlovačke ceste.

No, možda je sada trenutak za osvrnuti se na do sada urađene djelove rekonstrukcije naše Karlovačke ceste. Naime, kako i sami svakodnevno svjedočimo, oba rekonstruirana dijela su urađena izuzetno  - ne kvalitetno. Dok u prvom dijelu već imamo zakrpe (što će se uskoro dogoditi i u drugom dijelu!) rekonstrukcija nije zadovoljila ni minimalne potrene, nas mještana Blata.

Nije prošla ni godina dana, a već zakrpa!
U prvom dijelu rekonstrukcije,  „dobili“ smo više „jezera“ na samom kolniku, nego što ih je bili prije same rekonstrukcije. Na žalost, hodati po Karlovačkoj cesti u vrijeme kiše, a ostati suh, prava je lutrije. Tužno je gledati naše sumještane (djedove , bake, djecu ....), kako se ugibaju automobilima (trčeći ili zastajkivajući) ne bili izbjegli neminovno „tuširanje“ od glave do pete.
Kojim nogostupom hodati , lijevim ili desnim, a izbjeći da te vozilo ne zalije!?

Povišeni "šaht" ne služi ničemu ! Može li tužnije!?


Na kraju izvedene rekonstrukcije, uspjeli smo vidjeti ( a danas svakodnevno doživljavamo) kako se ne trebaju raditi slivnici – za odvod oborinskih voda sa kolnika. Prava je sramota, kako ni  nakon toliko desetljeća ( od kako postoji asfalt i tehnologija izgradnje ulica, trgova, autoputeva...) naši izvođači radova nikako ne uspjevaju uraditi kvalitetno svoj posao, koji se od njih očekuje, za koji su – ne našom voljom ili izborom i plaćeni. Naime, kao po pravili uvijek se biraju jedne te iste tvrtke. Također , kao po pravili na naše reklamacije – nitko ne reagira, niti ne snosi bilo kakvu odgovornost. Znamo mi (u redakciji) jako dobro, kako su se svi sudionici oko ovih i sličnih radova ili radnji dobrano zaštitili zakonom, kroz ovih dvadesetak godina – stoga i ne sumnjamo kako sve ovo nije rađeno po zakonu , no da li je sve to urađeno ljudski ?
II. dio rekonstrukcije, da nije žalosno bilo bi smiješno.
Prije svega, izgrađen je i još se gradi nogostup, koji gotovo ničim ne zadovoljava potreba nas mještana. Izgrađen je nakako za „ u nazada“. Svojom širinom (minimalo dozvoljenom / 120 cm) možda bi zadovoljio u neka prošla vremena, ali danas, kada naša Blato broji oko 3 tisuće stanovnika. Sami svjedočimo, kako se i kultura življenja promjenila u ovih zadnjih dvadesetak godina ( svi to znaju osim naših graditelja). Tu prvenstveno mislimo na gradsku okoštalu, preglomaznu birokraciju, arhitekte, i same izvođače radova na terenu...).
Naši sumještani se pokušavaja na sve načine zaštiti od buke poklopaca na šahtovima.

Zašto u našem Blatu  "šklencaju" svi šahtovi? O kojoj se kvaliteti radi,koga to brine u gradskom uredu i tko je odgovoran za ovkvo nedgovorno ponašanje?

Naime, bilo bi smiješno da nije žalosno, ali na novoprojektiranom nogostupu (21. stoljeća)  ni uz najveću pažnju i trud, ne mogu se mimoići dvije majke sa dječjim kolicima, ukoliko jedna ne zastane i ne pomakne se na „zelenu površinu“. O invalidskim sa kolicima, biciklistima (biciklističkoj stazi) u ovom slučaju je bezpredmetno i govoriti. Sasvim smo sigurni, kako su i Rimljani  u (1. stoljeću) bolje i kvalitetnije gradili i riješavali ovakvu problematiku.

Mnogi će primjetiti i zaskočiti ovo promišljanje , baš kao i Gradski ured tvrdnjom kako postoji – dva nogostupa. No, na to pitamo - a čemu dva nogostupa? Čemu dva kada ni jedan ne zadovoljava osnovne potrebe.  Naime, zar će majke sa dječjim kolicima, pri susretu prelaziti na onaj „drugi „ i kako ?  Ili će možda kod nas u Blatu biti prva na svijetu – regulacija vožnje dječjih kolica po nogostupu – što nas ne bi čudilo (samo neka se „dela“!) tako da će majke znati kojom će „stranom“ odnosno kojim nogostupom voziti svoju djecu. Isto tako će biti riješen promet invalida sa kolicima, ali i biciklista. Sve ćemo ih –zgurati – u ostalom zar za to i nije uloga nogostupa. Siguran  i kvalitetan promet ! Kada svemu ovome dodamo, naša umirovljenike na putu do dućana, te roditelje vrtičke djece i školsku djecu, zaista možemo odahnuti i reći kako je rekonstrukcija naše Karlovačke ulice, što se tiče nogostupa doista ispunila sva svoja očekivanja.

Još uvijek se ne možemo oteti dojmu, kako je i sam projekt rekonstrukcija ( I, II, III...)  naše Karlovačke ceste uređen, stručno,kreativno,  sa izraženm dozom štedljivosti.... U ostalom to možemo i doživjeti na samom „terenu“. Naime, kod kućnog broja 32, jednostavno završava „sjeverni“ nogostup, da bi se nastavionekih  200tinja metara dalje. Koji je razlog ?

????
Štednja.

Naime, na upit kada će se nastaviti izrada ovog dijela nogostupa, dobili smo neslužbeni odgovor, kako će se uraditi – kada se tu izgrade objekti (kuće , stambene zgrade ili slično). Eto, još jednog nonsensa, naše birokracije – da li se nogostup gradi , zbog (ljudi ) mještana ili zbog objekata ? 

Kako smo već spomenuli (kod I. dijela rekonstrukcije, naše Karlovačke ceste) između mnogobrojnih ostaloih nedostataka, svi ćemo se složiti kako je odvodnja oborinskih voda sa samog kolnika zaista prevršila skaku mjeru.

U II. dijelu rekonstrukcije naše Karlovačke ceste, također se uz mnogobrojne ostale nedostatke izdvaja „valovitost“ odnosno neravnina kolnika, tako da se dužom vožnjom ( koja je na sreću samo tom dužinom rekonstrukcije) može dobiti „morska bolest“.

Na sve to , kako i samo svijedočimo žalilo se naše Vijeće Mjesnog odbora u pisanoj formi, još jesenas! No na žalost , do sada nismo dobili nikakvu obavijeat u vezi ove žalbe, na kvalitetu uređanih radova. Jedino što se dogodilo  u proteklom vremenu od završtaka radova pa do danas je – zakrpa – kod naše stare škole.
*Jamstveni rok za radove iznosi 2. godine! Čeka li netko da taj rok prođe, pa da bude po onom starom, toliko već poznatom u našoj Hrvatskoj. Ugrizao, vuk magare!
 
No to nas ne iznenađuje. Naime, samodopadnost, indolentnost, neogdovornost i sl. obilježja su sadašnje okoštale gradske birokracije, koja je kako smo već istaknuli kroz ovih dvadesteka godina stvorila pravne okvire, u kojim sve što ona čini – čini pravno opravdano i ispravno – ne obazirući se na stvarne potreba života naših sumještana.

Ilustracija radi, navodimo primjer – kako smo zamolili ravnateljicu gđu. Renatu Knez  za interviju o našem dječjem vrtiću Zvončići. Ravnateljica gđa. Renata Knez je prihvatila naš poziv, no za javni istup joj je potrebna „dozvola „ od strane Gradskog ureda. Naravno, sve bi to bilo u redu, no zar se „dozvola“ mora čekati mjesecima ? Ovdje ističemo, kako smo sa gđom. Renatom Knez, kontaktirali 18. ožujka. 2015. godine.

Toliko o našoj birokraciji, koja se očito „izgubila“ i živi u nekom „svom“ svijetu, zaboravivši da joj je izvorna i osnovna svrha – služiti nama, jer ju za to upravi i mi plaćama!

 Evo, sada donosimo - Plan malih akcija  - za naše Blato , u godini 2015.

Plan malih komunalnih akcija Gradske četvrti Novi Zagreb - zapad za 2015. sadrži planirane akcije što se odnose na gradnju, uređivanje i održavanje manjih objekata komunalne infrastrukture i drugih manjih javnih objekata kojima se poboljšava komunalni standard građana.

 

1. VODOOPSKRBA

1.1. NOVE AKCIJE U 2015.

5.
Zagreb, Brezovička cesta 58-58C
Blato
izrada projektne dokumentacije za 110 m cjevovoda
27.500,00
6.
Zagreb, Karlovačka cesta 80-82
Blato
izrada projektne dokumentacije za 120 m cjevovoda
23.000,00

1.2. AKCIJE U 2015. PRENESENE IZ 2014.

14.
Zagreb, Karlovačka cesta 65D-65G
Blato
izrada projektne dokumentacije za 110 m cjevovoda
4.500,00
15.
Zagreb, Ščukančeva ulica 22-24
Blato
izrada projektne dokumentacije za 150 m cjevovoda
6.000,00

 

2. ODVODNJA

2.1. AKCIJE U 2015. PRENESENE IZ 2014.

3.
Zagreb, Karlovačka cesta 65D- 65G
Blato
izrada projektne dokumentacije za 110 m kanala
300,00
4.
Zagreb, Kupinečka ulica 49C- 49E
Blato
izrada projektne dokumentacije za 50 m kanala
300,00
5.
Zagreb, Karlovačka cesta, od kanala do "Tifona"
Blato
izrada projektne dokumentacije za 450 m kanala
300,00
6.
Zagreb, Ulica Kate Mlinarić 2-8
Blato
izrada projektne dokumentacije za 280 m kanala
300,00

 

3. JAVNOPROMETNE POVRŠINE I OBJEKTI

3.1. NOVE AKCIJE U 2015.

REDNI BROJ
LOKACIJA - OBJEKT
MJESNI ODBOR
OPIS RADOVA / USLUGE / OPREME
PLANIRANI IZNOS
1.
Zagreb, Ulica Mladena Fiolića 1, kod spomenika južnom stranom
Blato
izrada projektne dokumentacije za 40 m nogostupa
3.500,00

 

14.
Zagreb, Karlovačka cesta 65B
Blato
uređivanje kolnika
81.900,00
15.
Zagreb, Ulica Mladena Fiolića 22-24
Blato
uređivanje kolnika
51.300,00
16.
Zagreb, Ulica Mladena Fiolića 43-57 B
Blato
uređivanje kolnika
267.800,00

 

5. JAVNA RASVJETA

5.2. AKCIJE U 2015. PRENESENE IZ 2014.

REDNI BROJ
LOKACIJA - OBJEKT
MJESNI ODBOR
OPIS RADOVA / USLUGE / OPREME
PLANIRANI IZNOS
1.
Zagreb, Ščukančeva ulica 22-24
Blato
izrada projektne dokumentacije za gradnju ulične rasvjete
6.780,00
2.
Zagreb, Rastočka ulica, od kbr. 8G do križanja s Kupinečkom ulicom
Blato
izrada projektne dokumentacije za gradnju ulične rasvjete
11.865,00

 

6. PROSTORI MJESNE SAMOUPRAVE

6.2. AKCIJE U 2015. PRENESENE IZ 2014.

REDNI BROJ
LOKACIJA - OBJEKT
MJESNI ODBOR
OPIS RADOVA / USLUGE / OPREME
PLANIRANI IZNOS
1.
Zagreb, Karlovačka cesta 195 B
Blato
projektiranje centralnog grijanja
3.250,00
UKUPNO
3.250,00