IV. MJESNA SAMOUPRAVA U GRADU ZAGREBU
Članak 77.
(1) Na području
Grada Zagreba osnivaju se gradske četvrti i mjesni odbori kao oblici mjesne
samouprave putem kojih građani sudjeluju u odlučivanju o poslovima iz
samoupravnog djelokruga i lokalnim poslovima koji neposredno i svakodnevno
utječu na njihov život i rad.
(2) U ostvarivanju prava
iz stavka 1. ovog članka gradske četvrti i mjesni odbori dužni su uvažavati
interes Grada u cjelini.
Članak
78.
(1) Gradske četvrti i mjesni odbori
pravne su osobe.
(2) Gradske četvrti i mjesne odbore
zastupaju predsjednici njihovih vijeća.
(3) Gradske
četvrti i mjesni odbori imaju pravila koja sadrže odredbe o:
1. nazivu i sjedištu;
2. zastupanju;
3. tijelima;
4. načinu stjecanja i raspolaganja imovinom;
5. upotrebi žiga;
6. drugim pitanjima od značenja za gradsku četvrt,
odnosno mjesni odbor.
(4) Imovinu gradske
četvrti, odnosno mjesnog odbora čine: novčana sredstva, pokretne stvari,
nekretnine te prava i obveze gradske četvrti, odnosno mjesnog odbora.
(5) Novčanim sredstvima
koja se gradskim četvrtima, odnosno mjesnim odborima osiguravaju u gradskom
proračunu, vijeća gradskih četvrti i vijeća mjesnih odbora dužna su raspolagati
u skladu s odlukom iz članka 92. stavka 3. ovog statuta.
Gradska četvrt
Članak
82.
(1) Vijeće gradske
četvrti samostalno:
1. donosi pravila gradske četvrti;
2. donosi financijski plan i završni račun;
3. odlučuje o raspolaganju
imovinom gradske četvrti;
4. donosi plan malih komunalnih akcija i utvrđuje
prioritet u njihovoj realizaciji;
5. bira predsjednika i potpredsjednika vijeća;
6. saziva mjesne zborove građana;
7. organizira i provodi civilnu zaštitu na svom području;
8. usklađuje rad mjesnih odbora;
9. donosi program rada i izvješće o radu;
10.donosi poslovnik o svom radu;
11.surađuje s drugim gradskim
četvrtima na području Grada Zagreba osobito sa susjednim;
12.surađuje s udrugama na svom području u pitanjima od
interesa za građane gradske četvrti;
13.obavlja i druge poslove utvrđene propisima.
(2) Pod malim komunalnim
akcijama iz stavka 1. točke 4. ovog članka razumijeva se gradnja, uređivanje i
održavanje manjih objekata komunalne infrastrukture i manjih javnih objekata
kojima se poboljšava komunalni standard građana na području gradske četvrti, a
koji nisu obuhvaćeni drugim programom (manji dijelovi mjesne mreže za
priključak na vodovod, kanalizaciju, plin, električnu energiju, distribucijsku
TV, kanalizaciju, zelene površine, parkovi i dječja igrališta, putovi, sporedne
ceste i nogostupi, fontane i javni zdenci, vjerski, kulturni, športski i drugi
javni objekti ).
Članak
83.
Vijeće gradske četvrti:
1. predlaže koncept razvoja svoga područja u okviru
razvojnog plana Grada Zagreba;
2. predlaže rješenja od interesa za svoje područje u
postupcima izrade i donošenja prostornih i drugih planskih dokumenata i njihova
ostvarenja;
3. prati stanje u komunalnoj infrastrukturi na svom
području i predlaže programe razvoja komunalne infrastrukture;
4. brine se o uređivanju naselja, kvaliteti stanovanja,
komunalnim objektima, infrastrukturi te obavljanju komunalnih i drugih uslužnih
djelatnosti od značenja za gradsku četvrt;
5. brine se o zadovoljavanju potreba stanovnika na
području predškolskog odgoja i obrazovanja, javnog zdravstva, socijalne skrbi,
kulture, tehničke kulture i športa od značenja za gradsku četvrt;
6. predlaže i prati mjere i akcije za zaštitu i
unapređivanje okoliša te za poboljšanje uvjeta života;
7. predlaže mjere nakon razmatranja stanja sigurnosti i
zaštite osoba, imovine i dobara na svome području;
8. predlaže mjere za učinkovitiji rad komunalnih službi;
9. predlaže osnivanje ustanova u djelatnostima brige o
djeci predškolske dobi, obrazovanja, javnog zdravstva, socijalne skrbi,
kulture, tehničke kulture i športa, prati rad ustanova u tim djelatnostima
osnovanim radi zadovoljavanja potreba stanovnika na svome području te predlaže
mjere za unapređivanje njihova rada;
10.predlaže imenovanje ulica, javnih prometnih površina,
parkova, športskih terena, škola, vrtića, ustanova u kulturi i svih drugih
objekata na svojem području;
11.može predložiti područja mjesnih odbora na svojem
području;
12.predlaže promjenu područja gradske četvrti, odnosno
mjesnih odbora na svojem području;
13. predlaže kandidate za suce porotnike.
Mjesni odbor
Članak 93.
(1) Mjesni se odbor osniva za pojedini dio gradske
četvrti, pojedino naselje ili više međusobno povezanih manjih naselja, ili dio
većeg naselja koji u odnosu na ostale dijelove čini zasebnu, razgraničenu
cjelinu.
Članak 96.
1. tijela mjesnog odbora su
vijeće mjesnog odbora i predsjednik vijeća.
2. Članove vijeća mjesnog
odbora biraju građani s područja mjesnog odbora na temelju općega biračkog
prava na neposrednim izborima tajnim glasovanjem.
3. Na postupak
izbora shodno se primjenjuju odredbe zakona
kojim se uređuje izbor članova predstavničkih tijela
jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave.
4. Tijela za provođenje
izbora te druga pitanja u vezi s izborom članova vijeća mjesnih odbora uređuju
se gradskom odlukom.
5. Vijeće mjesnog odbora
bira predsjednika iz reda svojih članova tajnim glasovanjem.
Članak 97.
1. Vijeće mjesnog odbora
ima 7 članova. ( Napomena: prema dopunama može imati 5 i više članova
zavisno od broja stanovnika u Mjesnom odboru)
2. Mandat članova vijeća
mjesnog odbora traje četiri godine.
3. Dužnost člana vijeća
mjesnog odbora je počasna.
Članak 98.
(1) Vijeće mjesnog odbora:
1. donosi pravila mjesnog
odbora;
2. donosi financijski plan
i završni račun;
3. odlučuje o raspolaganju
imovinom mjesnog odbora;
4. donosi poslovnik o svom
radu;
5. donosi program rada i
izvješće o radu;
6. bira predsjednika
vijeća;
7. razmatra pitanja koja neposredno i
svakodnevno utječu na život i rad građana koji žive na području određenoga
mjesnog odbora, a posebno u vezi s uređivanjem naselja, zaštitom djece,
mladeži i starijih osoba i skrbi o njima te
sa zadovoljavanjem zdravstvenih, kulturnih i športskih potreba građana;
8. saziva mjesne zborove
građana;
9. predlaže mjere za unapređivanje uvjeta života i
rada tijelima nadležnim za njihovo rješavanje;
10. predlaže vijeću gradske četvrti plan malih
komunalnih akcija za svoje područje;
11. inicira postupak izmjene
područja mjesnog odbora;
12. organizira i provodi
civilnu zaštitu na svojem području;
13. obavlja i druge poslove
koji su mu povjereni gradskim odlukama i drugim propisima.
Članak 99.
1. Vijeće mjesnog odbora može održati sjednicu ako je
nazočna većina članova vijeća, a odlučuje većinom glasova nazočnih članova.
2. Pravila mjesnog odbora, financijski plan i završni
račun, odluke o raspolaganju imovinom, poslovnik o radu
vijeća mjesnog odbora i odluku o izboru predsjednika i potpredsjednika vijeća,
vijeće mjesnog odbora donosi većinom glasova svih članova.
3. Vijeće mjesnog odbora poslovnikom može odrediti i
druga pitanja o kojima odlučuje većinom glasova svih svojih članova.
Članak 100.
(1) Predsjednik vijeća mjesnog odbora:
1. predstavlja mjesni
odbor;
2. saziva sjednice vijeća,
predlaže dnevni red, predsjeda sjednicama vijeća i potpisuje akte vijeća;
3. provodi i osigurava
provođenje odluka vijeća;
4. surađuje s
predsjednikom vijeća gradske četvrti;
5. sudjeluje u provođenju
mjera civilne zaštite;
6. informira građane o
pitanjima važnim za mjesni odbor;
7. obavlja i druge poslove
koje mu povjeri vijeće.
(2)
Predsjednik vijeća mjesnog odbora za svoj je rad odgovoran vijeću mjesnog
odbora.
(3)
Za obavljanje poslova iz samoupravnog djelokruga Grada
Zagreba koji su povjereni vijeću mjesnog odbora,
predsjednik vijeća odgovara gradonačelniku.
Članak
101.
(1)
Predsjednici vijeća mjesnih odbora i predsjednik vijeća gradske četvrti čine
koordinaciju gradske četvrti.
(2)
Na čelu je koordinacije predsjednik vijeća gradske četvrti.
(3)
Koordinacija raspravlja o pitanjima važnim za mjesne odbore i gradsku četvrt.
Članak
102.
(1)
Sredstva za rad vijeća mjesnih odbora osiguravaju se u gradskom proračunu u
okviru sredstava za rad gradske četvrti.
(2)
Odlukom iz članka 92. stavka 3. ovog statuta utvrdit će se visina sredstava za
mjesne odbore po gradskim četvrtima i kriteriji za raspodjelu tih sredstava
mjesnim odborima.
Predstavke,
prijedlozi i pritužbe građana
Članak 132.
(1) Građani mogu podnositi
predstavke tijelima Grada Zagreba.
(2) Predstavka mora biti potpisana i mora sadržavati
imena i prezimena građana koji je potpisuju i njihove jedinstvene matične
brojeve.
(3) Tijela Grada Zagreba dužna su u roku od trideset
dana od dana podnošenje predstavke odgovoriti
građanima koji su predstavku podnijeli.
Članak 133.
(1) Predstavke mogu podnositi građani koji imaju
biračko pravo i prebivalište na području Grada Zagreba,.
(2) Predstavke građana ne obvezuju tijelo kojem se
podnose.
Članak 135.
(1) Građani i pravne osobe imaju pravo tijelima
Grada Zagreba, gradskim upravnim tijelima i tijelima mjesne samouprave
podnositi predstavke i pritužbe.
(2) Tijela iz stavka 1.
ovog članka dužna su omogućiti
građanima i pravnim osobama podnošenje
predstavki i pritužbi na svoj rad te na nepravilan odnos zaposlenih u tim
tijelima kada im se obraćaju radi ostvarivanja svojih prava i interesa ili
izvršavanja građanskih dužnosti.
(3) Predstavka i pritužba moraju biti potpisane i na
njima navedena imena i prezimena te adrese građana koji ih podnose, odnosno
naziv i sjedište pravne osobe.
(4) Na podnesene predstavke i pritužbe čelnik tijela
iz stavka 1. ovog članka dužan je građanima i pravnim osobama dati odgovor u
roku od trideset dana od dana podnošenja predstavke odnosno pritužbe.
Dobili smo i osvrt našag Predsjednika Vijeća mjesnog odbora , te ga u potpunosti prenosimo.
Upoznajmo se s radom i djelovanjem mjesne samouprave u Gradu Zagrebu
Dobili smo i osvrt našag Predsjednika Vijeća mjesnog odbora , te ga u potpunosti prenosimo.
Upoznajmo se s radom i djelovanjem mjesne samouprave u Gradu Zagrebu
Možda će
se nekome činiti suhoparno i dosadno čitati odabrane dijelove Statuta grada
Zagreba, ali smatram da nam svima treba malo građanskoga odgoja. Da bi rad i
djelovanje Vijeća Mjesnog odbora Blato bilo kvalitetno i donijelo pozitivne
rezultate moramo svi mi ( tu ubrajam i nas vijećnike u Vijeću Mjesnom odbora)
poznavati određena pravila djelovanja mjesne samouprave u Gradu Zagrebu.
Prije
svega poznavati Statut Grada Zagreba u kojem se uređuje djelovanje grada
u cjelini.
Posebno
sam istaknuo iz Statuta članke koji se odnose na rad Vijeća Gradske četvrti i
Vijeća Mjesnog odbora.
Iz svega
izdvojenog može se vidjeti da Vijeće Mjesnog odbora nema puno
samostalnosti u svom radu i donošenju odluka. U čl. 98. podvučeno je da
Vijeće Mjesnog odbora PREDLAŽE, RAZMATRA ali ne donosi odluke o
bitnim problemima na svom području.
Što se tiče donošenja financijskog plana ,važno je stanovnike našeg naselja upoznati da Vijeće Mjesnog odbora Blato može samostalno rasporediti samo 5.000,00 kuna i to se uglavnom raspoređuje na potrebe cvjetnih aranžmana, svijeća i male pomoći udrugama na našem području.
Sve ostale odluke o financiranju se donose u Vijeću Gradske četvrti.
Naknade za vijećnike su također određene na nivou Grada Zagreba i mogu se vidjeti na priloženim scanovima.
Posebno su zanimljivi dijelovi
Statuta u čl. 100., koji govore o informiranju građanstva o
akcijama koje se provode na području Mjesnog odbora. Nije nam samo jasno KAKO
ćemo informirati mještane kad mjesni odbor nema svoje web stranice, nema
nikakvog glasila, a nemamo čak niti jeftinih oglasnih ploča koje je
Vijeće Mjesnog odbora u prošlom sazivu često tražilo jer su shvatili da će bez
informiranja javnosti o svom radu djelovati kao da ništa ne rade.
Da se to ne bi ponovilo i u ovom
sazivu, nastojat ćemo konačno dobiti oglasne ploče, a koristit ćemo i
druge načine informiranja da bismo pružili svima uvid u rad našeg
mjesnog odbora.
Posebno je važno poznavati čl. 132 gdje se kaže da građani mogu davati predstavke i pritužbe koje moraju imati određenu formu ( sa podacima građana ) a na koja im Tijela Grada Zagreba moraju dati odgovor u roku od 30 dana. I mi kao Vijeće Mjesnog odbora vrlo rijetko dobivamo odgovore u tom roku, a često ih uopće ne dobijemo što smatramo velikim propustom u radu svih gradskih tijela. Zato se i dogodi da počinju neki radovi a nitko nije nikoga obavijestio o radovima. Nadamo se da se od Uredbe koju je donio gradonačelnik (a može se vidjeti na samom ulazu u Gradsko poglavarstvo) stanje mijenja nabolje, ali za sve treba vrijeme prilagodbe. Na popratnim materijalima uz ovaj tekst može se vidjeti i grafički prikaz načina djelovanja mjesne samouprave u Gradu Zagrebu.
Svi moramo stalno učiti, ali i
nastojati da naš suživot u Blatu bude što ugodniji, da svi u svojim
mogućnostima damo doprinos razvoju našeg mjesta.